wtorek, 6 maja 2014

Tekst jako kolumny

Zdarzyło się wam kiedyś dostać listę gości w word, ale musicie wyodrębnić kobiety i mężczyzn? Jest na to szybki sposób który zaraz wam przybliżę.
Z pomocą przychodzi nam Excel, dzięki któremu będziemy mieli możliwość w kilku krokach tego dokonać. Przed przystąpieniem przetwarzania danych musimy zastanowić się jakie znaki w najlepszy sposób nam rozdzielą dane. Możemy też podzielić sobie prace na etapy dzięki czemu rozdzielenie będzie jeszcze dokładniejsze i "takie jak chcemy". 


przykład:

Mamy za zadanie wydobyć ze spisu bibliografii tylko i wyłącznie same tytuły książek. 

Nazwisko i imię autora(ów); Tytuł; Wydanie; Miejsce wydania; Wydawca; Rok wydania; ISBN;

Zwróćmy uwagę na średniki, które występują po każdym "polu" informacji. Wykorzystamy to i "powiemy" excelowi aby rozdzielił ten wiersz i w miejscach wystąpienia znaku średnik rozpoczął nową kolumnę. 

Rozdzielony tekst w excel



Krok po kroku: tekst jako kolumny 


  1. Wklejamy dane do kolumny, zaznaczamy i w zakładce dane naciskamy "Tekst jako kolumny" 
  2. Pojawia nam się okno dialogowe, które w kilku krokach przeprowadza nas przez wybranie odpowiednio pasujących do naszych danych opcji. W kroku pierwszym musimy czy nasze dane wejściowe są rozdzielane znakami, czy dane są w stałych odstępach. W większości przypadków z którymi się zetkniecie będzie typ "rozdzielany" co też wybieramy i tu.
  3. W kroku drugim wybieramy jaki znak rozdziela dane, po zaznaczeniu jednej z opcji możemy podejrzeć zmiany w okienku poniżej i wybrać najlepszą konfigurację dla nas. 
  4. Po dokonaniu wyboru możemy pominąć następny krok przez klikanie zakończ, lecz jeżeli chcemy zmienić formatowanie danych w poszczególnych kolumnach możemy to właśnie dokonać w tym kroku.
     
  5. Dzięki szybkiemu i prostemu formularzowi otrzymujemy dane rozdzielone w kolumnach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz